Wednesday, August 29, 2007

Kandil'e Istinaden_Berat Olan

Bununla da bitmiyor su elimde gordugunuz taragin yaninda bir de cok renkli tukenmez kalemi veriyoruz size bu gece...

Malumunuz dun gece Berat Kandili idi,ben de inanan bir insan olarak Allah'a biraz daha yaklasma cabalarinda bulundum bunun sonucunda olume biraz daha yakin hissettim kendimi. Bunun oncesinde yatacigimdan ve sevdicegimden,sevdiklerimden daha uzak oldugum icin bu dunyada bu dunyayi bizleri onden birakip gitmis olan cok sevdiklerimi devamli ruyamda gorur oldum. Ozlemisim bizim keretalari. Ozlenmez mi,bir o kadar canlilar. Ruya tabii ya bu. Ruyada cok huzurlu hissetmesen bile yine de devam etmek istersin,yasiyordur cunku . Seninledir elini uzatsan tutarsin,gozlerine derin derin bakarlar. Ne yasamak istersen ordadir,sarilmak istedin,seninle konussun mu istedin tamam iste oldu:) Buruk bir gulumseme bu tabii. Bu hafta biraz uzuldum ruyamda cunku ruyada da o kisinin artik hayatta olmadigini anlarsan inanilmaz sekilde uzuluyorsun. O bilincaltinin idrak'i olmus oluyor artik,gerceklerle yuzlesme zamani.

Iste olumu ,Allah'i ,sevdiklerimi-onden gidenleri,hani su aceleci olup da yer tutma gayesinde olanlari- dusundugumde ya da tam tersi bu sarkiyi her dinleyisimde aklima bunlar,onlar,O gelir.

Bubu,Sakin Sasirma

O bir ayrik otu
O bir karinca
Bir ates böcegi
isiklar kararinca
Ayni zincirin baska bir halkasi
Sakin sasirma
O bir hanimeli kökü
Çig damlasi
Aksam esintisinde kekik kokusu
Zamansiz olan her seyin büyülü korkusu
Sakin sasirma
O bir sabah sessizligi
Gece ayazi
Baharda deli su
Kisin kar beyazi
Eski fotograflar
Birkaç küçük yazi
Sakin sasirma
O artik bir kus sesi
Deniz mavisi
Çay sicakligi
Ekmek doygunlugu
Bastan asagi anilarin yorgunlugu
Sakin sasirma Sakin sasirma
Konuklar, misafirler
Sofralar zengin ama kalkip gitmekteler
Yemekler yenmis artik kahve icmekteler
Sakin sasirma

Bu albumdeki tum sarkilari anneanneme ve anneme aksam eve gelince soylemek cok istedim ama nasip olmadi.
Ve sen guzel babam seninle Ramazanda pide kuyrugunda bekledigimiz anlar hep aklimda.

Bu yazi yazilirken Sade-Pearls ve Zeynep Casallini-Duvar dinlenilmistir.

Gonderme: Sade'nin sarkisinda "hurts like brand new shoes" dizesi (yani yepyeni pabuclar gibi incitiyor ) Sebnem Ferah 'in "cok sevdigim kirmizi rugan ayakkabilar onlar da senin gibi cok tatliydilar ama canimi yakardilar,acirtidilar" dizelerini aklima getirir her zaman kim bilir belki Sebo bu sarkiyi yazarken esinlenmisitir. Kendimi bu dizelere hep cok yakin hissettim. Oldum olasi kirmizi rugan ahyakkabilara bayildim. Kucukken giydigimdeki mutlulugu hala animsiyorum,bu sene de 25,75 yasimla:) kirmizi rugan ayakkabi aldim,minik tokali. Sonuc ayni ayaklarim yara oldu ve o kadar canim yandi ki sadece bir kere giyebildim ama azimliyim giyecegim onlari:)

Bu gunlerde kendimi kirmizi rugan ayakkabilar gibi hissediyorum...
(erkek okurlarin bu yazinin bu kismini anlayacaklarini cok sanmiyorum:),kim bilir kiz kardesi olanlar belki anlarlar)

Gercekten can yakiyorum,sinirlari zorluyorum sanirim.

Sikilan topuk itinayla opulur.

Sevgimle,

Sonel

1 comment:

ah benim yarim, aklım said...

kıyamam minnom ben sana.
kırmızı ruganlar çok güzeldir.
senin kırmızı ruganını ayağında hiç görememeiş olsamda müthiş durdurduklarını biliyorum.
birde demişsinya bugunlerde kendimi rugan gibi hissediyorum.
bence bu kocaman bir yanılsama, çünkü sen olsan olsan yemyeşil bir sandelet olabilirsin, insanın ayağını ferahlatan ve kendini güvende hissettiren.
seni seviyorum.

poturcuğun.