Wednesday, August 29, 2007

ben ben'i bulursam mutluyum

Ve bu gece dolunay tepemizde.Su an oturdugum odadan cok net gozuken dolunayla ogz goze geldik. Evimden bu kadar uzakta tanidik bir yuz gormek beni cok mutlu etti. Biraz daha huzurlu ve alismi hissettim kendimi buralara.

Sonra BulBum'un geldigini fark ettim. Yine agzima gelen BuBu cumleleri...

Bu geceye has 3 tane sarki sectim Bubu'den...

Hersey "Sana Geldim" ile basladi. Marla'ya soylemeye basladim bunu. Sana Geldim...

çocuklar gibi çaresiz
büyükler kadar doyumsuz
susamış ve su bulamamış gibi kalktım sana geldim
herkes kendinden biraz kaçar
yataklarda aynı izaynalarda aynı yüz
cebinde yeni bir şey var mı diye kalktım sana geldim
yollar yokuş, yoruluyor insan
hababam de babam hiç farketmeden
bambaşka bir yerlere gidiyorken kalktım sana geldim
başka kokular, başka tatlar aramaktansa
hep aynı öyküyü yeniden anlatmaktansa
yaşadığımızın adı nedir diye sormaktansa sana geldim
alargada kalmış gibi kıyısız
hiç ölmeyecekmiş gibi kayıtsız
biraz kılıksız biraz keyfsiz
kalktım sana geldimyollar yokuş, yoruluyor insan
ha babam de babam hiç farketmeden bambaşka bir yerlere gidiyorken kalktım sana geldim
sonu gelmez sorumluluklar
hep savunmalar, hep savunmalar
ya acıtan ayrıntılar nedir diye kalktım sana geldim

Iste buydu Bubu yine yapacagini yapmis herseyi tum basitligiyle ortaya koymustu. Ama bununla da bitmemisti hemen arkasindan Gece Yalanlari albmunun en sevdigim parcasi dilime takildi "Hicbir Zaman" Bu sarkiyi ilk dinledigim andan itibaren gozumde canlanan tablo hic degismedi. Bu sarkinin bana verdikleri kalbimi titretmesi hic degismedi.

sen git çay koy
ben çok şaşırdım
bu ev benim için biraz yeni
sen şuraya otur
ben de buraya
birisi müzik koysun
ya ondan sonrası?
ya da hiçbir zaman
zaten sözcükler kilitli
konuştum, konuştum, konuştum, konuştum...
bir baktım ki daha başlamamıştım
konuştum, konuştum, konuştum, konuştum...
anladım ki hiçbir şey anlatamamıştım
sen bir şeyler ye ben de bol sigara
bir tek renkler değişsinsen gözlerime bakıyor gibi
ben kaçırıyor gibi ya da tam tersi
ya suyun öte yanıya da hiçbir zaman
zaten sözcükler kilitli
konuştum, konuştum, konuştum, konuştum...
bir baktım ki daha başlamamıştım
konuştum, konuştum, çok konuştum...
anladım ki hiçbir şey anlatamamıştım
laf arası sessizlikleritedirgin ettiğinden beriküçük gerilimler...
sen kurtarmaya çalışbenim umurumda değil işler sarpa sarmadan
ya her yer fırtınaya da hiçbir zaman zaten sözcükler kilitli
konuştum, konuştum, konuştum, konuştum...
bir baktım ki daha başlamamıştım
konuştum, konuştum, çok konuştum...
anladım ki hiçbir şey anlatamamıştım
konuştum, konuştum, konuştum, konuştum...
bir baktım ki daha başlamamıştımkonuştum, konuştum, çok konuştum...
anladım ki hiçbir şey anlatamamıştım

Evet,samimiyetti kendimi ona bu kadar yakin hissetmem ve simdiki ya da simdilerdeki durumumu en iyi anlatan parcasini mirildanmaya basladim mutfaktan tuvalete dogru ilerlerken:

Nereye Sokagi...

sensiz nedensiz el yordamıyla
susuz uykusuznereye sokağında
yürümek hızlı hızlı
mutlaka yetişmek gerek
beklemek geçen yüzyılın işi
ama kiminle, nasıl?
nereye sokağında
sevgi ve sancı sabah eğlencesi
çabukve çevik
zaman bilmecesi
uyumak bilmeyerek
mutlaka öğrenmek gerek
ama kiminle, nasıl? nereye sokağında
deli dolu umut düşleriyle
gerçek gelecek sabah kuşlarıyla
konuşmak uzun uzun
mutlaka değişmek gerek
beyaza boyamalı
ama kiminle, nasıl? nereye sokağını

yok yok boyle sadece okumakla olmaz muhakkak dinlemek lazim.

Ve bu dolunayli gecede ,her zaman BuBu dinlerken buldugum ic huzurun sonunda kafamdaki aydinlanmanin bana sunduklari;

Hayatta birseylere ne kadar kafa yorarsan yor ,icinden cikilmaz oldugunu dusunsen bile,nasil olacagini gece gunduz dusunsen de olaylar ve durumlar sen hic anlamadan birden hal degistirirler. Fikir yurut ve sonra izle. Kararini ver ve sakin ol. Unutma su yolunu bulur,her zaman.

Sonel/28.08.07-23:00-dallas

No comments: