Wednesday, October 10, 2007

kendi mutlulugumu kendim yaratacagim

Benim soyle bir huyum var,mutluluklarimi mutsuzluklarimin arasinda harciyorum. Hep mutsuzken ya da dusunceli iken yaziyorum. Diger insanlar gibi gun icinde neler yaptigimi ya da hayatimda ne olup ne bittigini yazamiyorum. Seytan ayrinti da gizlidir. Oysa hayatimda beni en derinden dusunduren can kiriklarim olsa da ayrinti da beni cok mutlu eden bir suru yasanmis an'im var. Su an mutlu olmama neden olacak bir suru yasanmisligim var. Su anda yasadiklarimin icinde ise beni gulumseten,guc almami saglayan mutlulugumu pekistiren bir suru olay var ama ben hep uzuntulerimi dusunuyorum. Suratimi asiyorum bu dusuncelerle oysa mutlu anlarim bana guc veriyor ve ben hep onlara tutunuyorum her ne kadar mutluluklarimi unutsam da.
Unuttugumuz seyleri ne yapariz ya da ne yapmaliyiz? Yazmaliyiz:)
Nasil pazara giderken not aliriz kucuk bir kagida alacaklarimizi unutmayalim diye iste ben de mutluluklarimi bu sekilde not almaliyim. Bu arada pazara gitmeyi de ozlemisim biliyor musunuz:)
Araya alakasiz bir pazar muabbeti soksam da mutluluklarimi burada cok degerli okur(um)larimla paylasmaya karar verdim.
Kucukken bana ogretilmemis mutlu olmak,elimdekilerle cosmak.Insanlara aman nazar degmesin diye hic soyleyemedim mutluluklarimi ya da elimdeki guzel seyleri basarilari normallestirdim oysa donup bakinca canimi acitanlar kadar mutlu oldugumda bir suru sey var.
Bunlarin yani sira bir suru traji komik anim da.Tabii anilarimi burda birebir anlatmak gibi bir niyetim yok,en azindan simdilik:) O kadar da birebir gunluk tarzi bir paylasim olmasini dusunmuyorum. Simdi ucunun nereye dokunacagi belli olmaz :)
Bu mutluluk hatirlatmacasinin kesinlikle Pollyanna'cilikla karistirilmamasi gerektiginin cok ciddi sekilde altinin cizilmesi gerektigini belirtmek isterim. (uzun yillik yazilarimin cumleleri gibi oldu.)Kucukken Pollyanna'yi anneannemde okurken cok etkilenmistim ve cok sevinmistim. Annemin okudugu baskidan okumustum eski Turkce kelimlerin gectigi bir baskidan. Cok ozlestirmistim kendimi ve tum cocuklugum boyunca gogus gerdigim acilari farkinda olmadan Pollyanna gibi tepki vermistim ,umudum hic bitmedi .Bir gun tukendi tabii ve tikandim.O nedenle artik o gunden beri Pollyanna degilim. Amelie olabilirim ben ama icim Amelie kadar huzurlu degil her zaman.
Yasadiklarimin farkindayim,olumsuzluklarin ,attigim adimlarin,girdigim yollarin ancak goz ardi ettigim mutluluklarimin da bir o kadar farkinda olmak istiyorum.Tek istedigim o. Farkindalik,bilinc.
Yoksa hersey guzel traylomlom ya da tum sikintilarin ortasinda bak aslinda sevinecek ne cok seyimiz var gibi degil bu durum ki bu duruma da inaniyorum tabii sevinmemiz ve sukretmemiz gereken o kadar cok sey var. Iste benim anlatmak istedigim durum biraz farkli ben yasanmisliklarimi daha canli tutmaya calisacagim. Yoksa su an sukretmem gerekenlerin farkindayim ancak bu uzuntulerimi bastirmaya ya da o an canimin sikintisini gidermeye yetmiyor. Teorim iyi bu konuda ama uygulamam cok yavas uygulamami guclendirmek icin hafizami guclendirecegim ve cimbizla tum guzellikleri gun isigina cikaracagim kimi zaman bu an'lardan bazilari bana mutlulukla birlikte huzun katacak olsa bile.
Bu ise gezip gormus oldugum yerlerden baslayacagim. Oralarin ozelliklerine dokunacagim ama en cok ben de ne uyandirdigini vurgulayacagim,zaten birkac kucuk not ve hafizamda kalanlar disinda cok berrak bilgilere sahip degilim. O yuzden ozumsediklerimi anlatacagim ve onlari anlatirken aklima gelen diger tum mutlu anlari aktaracagim.
Tabii huylu huyundan vazgecmez yine cikmaza girip bunalimtrak yazilarimi yazarim merak etmeyin:)Hmm bir de yapabilirsem yazilarin cagristirdigi muzikleri ya da yazarken o yaziyi yazmaya beni iten ya da yaziyi akitip giden muzikleri bloga ekleyecegim.
Iste boyle sevgili okur.Bakalim icimdeki mutluluk agaci ciceklenip koklerini kuvvetlendirebilecek mi?
Sonel

1 comment: